Voornemens worden intenties

Goede voornemens maak ik eigenlijk al jaren niet meer. Ik hoef geen gewicht te verliezen, minder alcohol te drinken of gezonder te eten.

Maar voornemen heeft voor mij ook een beetje een dubbele lading, het woord voornemen betekent een dwingende afspraak, maar ook een losse belofte. Een voornemen is immers niet iets wat opgevolgd is. En toch baal je als het je niet gelukt is, je voornemen op te volgen.

Daarom, met inspiratie van Dolly Heuveling, noem ik het dit jaar intenties. Beloftes aan mijzelf, van dingen die ik wil veranderen of verbeteren. Maar, geen man overboord als het niet (helemaal) lukt.

De komende tijd deel ik mijn intenties voor 2016 met jullie, want het merendeel is kunst- en cultuur gerelateerd.🙂

Intentie 1 - Bezoek elke maand een museum

Ik kom relatief vaak in het museum, maar bijna nooit als bezoeker. Ik geef er rondleidingen en workshops of bezoek collega’s in andere musea, maar ik ga te weinig naar musea om de tentoonstellingen te bekijken. Te weinig naar mijn zin in elk geval. En er worden prachtige tentoonstellingen samengesteld in de Nederlandse musea.

Vandaar mijn streven om minstens 1 keer per maand een tentoonstelling te bezoeken.

Het eerste bezoek staat gepland op 5 januari, dan bezoek ik de tentoonstelling Francesca Woodman – On being an Angel in FOAM.

Geef een reactie

