MESTmag.nl

Sinds april 2014 schrijf ik elke maand een online artikel voor Mestmag.nl. Ik geniet hiervan, want het brengt me op plaatsen waar ik misschien nooit zou komen en ik spreek mensen die me boeien. Want, zij hebben allemaal een relatie met cultuur in Noord-Brabant. Zo sprak ik met mensen van Eindhovens Museum en IKEA over hun samenwerking, onderzocht ik de verschillende buurtcultuurfondsen in Brabant, en sprak ik een kunstenares over haar samenwerking met een Oekrainees kunstenaarsechtpaar.

Vorige week sprak ik de directeur van VisitBrabant, het marketingorgaan van de provincie dat als doel heeft meer toerisme en meer bestedingen naar Brabant te halen, waardoor uiteindelijk meer banen ontstaan. Zij huizen sinds september in De Leerfabriek in Oisterwijk, dat nog volop in ontwikkeling is. Een prachtige plek, als je door de bouwsteigers heen kijkt.

2014-10-06 14.30.20

Ik ben erg benieuwd wat en vooral waar het volgende artikel me brengt!

*MEST Magazine is een blad dat vier keer per jaar wordt uitgegeven en verhaalt over cultuur in Noord-Brabant. Mestmag.nl is het ondersteunende en aanvullende digitale platform. Beide maken de waarde van cultuur zichtbaar. Ze verbinden kunst & cultuur met andere domeinen: economie, ruimte, technologie, wetenschap, sociale vernieuwing. En ze doen dat aan de hand van aansprekende voorbeelden uit alle hoeken van het culturele veld, variërend van theater, muziek en literatuur tot erfgoed, film en beeldende kunst, van high culture tot low culture, van professionele kunst tot amateurkunst en cultuureducatie, van omgevingskunst en community art tot traditionele en vernieuwende podiumkunst. MEST laat zien wat Brabant te bieden heeft!

Geef een reactie

